Toimitusehdot

* Toimituskulut
– Postipaketti 7,90 €
– Kotiinkuljetus 10,90 € (Kuopion alueella, Hiltulanlahti – Vuorela)
– Yli 70 € ostokset toimituskuluitta

* Lähetämme tuotteet tavallisesti 2 – 6 täyden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä.
Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta,
ilmoitetaan siitä asiakkaalle sähköpostitse.

* Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Oikeus koskee ainoastaan
avaamattomia, oikeassa lämpötilassa säilytettyjä (+14-+20 c), käyttämättömiä ja
täysin myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus koskee yksityisiä kuluttajia.
Palautuskuluista vastaa asiakas. Konvehdeilla ei ole palautusoikeutta.

* Suklaa on herkkä tuote. Sen vuoksi, toivomme, että ennen kuin asiakas tilaa, hän
tiedostaa riskin siitä, että tuotteet voivat saada kuljetuksen aikana pientä kolhua pintaansa.

* Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee
kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse (pikkumakkee@pikkumakkee.fi)
tai puhelimitse (0443239022).

* Toimitamme vain Suomen sisällä. Emme toimita tuotteita ulkomaille.

* Tilaamalla verkkokaupastamme, hyväksyt nämä toimitusehdot ja henkilötietojesi
käyttämisen. Katso tietosuojaseloste.

Tarkemmat toimitusehdot ja tietosuojaseloste

1.Tilaaminen
Myymme täysi-ikäisille henkilöille tai alaikäisille, joilla on huoltajan suostumus tilaamiseen.
Tilatessa asiakkaan tulee antaa toimitusta varten nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Asiakkaan tulee varmistaa, että annetut tiedot ovat oikein. Erityisesti
on hyvä tarkistaa, että puhelinnumero on oikein, sillä Posti lähettää paketin
saapumisilmoituksen vain tekstiviestillä. Myyjä ei vastaa väärin
annettujen yhteystietojen aiheuttamista mahdollisista ylimääräisistä kuluista
toimituksessa.

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla
ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Tilaaminen edellyttää maksamista
verkkokaupan maksupalvelussa.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta,
toimituskulut ja tilatut tuotteet. Tilaamalla asiakas
sitoutuu näihin toimitusehtoihin.

2. Toimitusaika
Lähetämme tuotteet tavallisesti 2 – 6 täyden arkipäivän sisällä tilauksen tekemisestä,
mutta pyrimme käsittelemään tilaukset mahdollisimman nopeasti. Jos tähän toimitusaikaan
tulee viivästystä, olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä
sähköpostitse tai puhelimitse. Emme vastaa tavaran kuljettajasta johtuvista
viivästyksistä.

Lämpöherkkiä tuotteita (mm. suklaa) ei suositella lähetettäväksi kuumalla tai kovilla
pakkasilla. Jos toimitus viivästyy sääolojen vuoksi, ilmoitamme siitä
asiakkaille sähköpostitse tai puhelimitse. Sesonkiaikaan, marras-joulukuussa,
toimitusaika saattaa olla tässä ilmoitettua pitempi.

3. Toimitustavat
Toimitamme yli 70 euron tilaukset ilman toimituskuluja.
Tilauksen yhteydessä asiakas valitsee toimitustavaksi joko Postin toimituksen noutopisteeseen tai
noudon Herkkukauppa Pikkumakkeesta. Toimitamme vain Suomeen.
– postipaketti 7,90 €
Tilauksen voi tulla myös noutamaan Pikkumakkeen myymälästä sopimuksen mukaan.
Tällöin toimituskuluja ei veloiteta.

4. Toimitusten pakkaaminen
Kiinnitämme erityistä huomiota tuotteiden huolelliseen
pakkaamiseen. Käytämme toimitusten pakkausmateriaaleina pääsääntöisesti
kierrätettyjä materiaaleja. Esim. pahvilaatikoita, joissa suklaat ovat
saapuneet meille. Laatikoiden pehmusteina/täytteinä käytetään mm. kuplamuovia,
suklaiden muovisia tukkupakkauksia jne. Kaikki pakkauksissa sisällä olevat
kierrätysmateriaalit ovat puhtaita ja hygienisesti säilytettyjä.

Suklaa on herkkä tuote, joten kuljetuksessa saattaa huolellisesta pakkaamisesta
huolimatta tulla pieniä vaurioita suklaalle. Tämä on asia, jolle emme
valitettavasti voi mitään. Emme valitettavasti hyvitä kuljetuksessa
aiheutuneita pieni kolhuja.

Toivomme, että asiakas tiedostaa mahdollisen riskin tuotteiden vioittumisesta postituksen
aikana ennen kuin tekee tilauksen

5. Maksutavat
Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa maksutapoina ovat
verkkopankit ja maksukortit.

Lahjakortit eivät valitettavasti käy verkkokaupassa, ainoastaan myymälässä.

6. PalautusoikeusVerkkokaupassamme noudatetaan kuluttajansuojalain mukaista 14 vuorokauden palautusoikeutta.
Palautusoikeus ei kuitenkaan koske konvehteja.

Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton, käyttämätön ja täysin myyntikelpoinen. Jos
asiakas haluaa palauttaa tuotteen, tulee hänen ottaa yhteyttä
asiakaspalveluumme.
Yhteydenotto tulee tapahtua 14 vuorokauden kuluessa tuotteen
vastaanottamisesta. Palautuksen voi tehdä vasta, kun sähköpostiin tai puheluun
on vastattu.

Liitä lähetykseesi tuotteen mukana tullut pakkauslista sekä tilinumero, jonne palautamme tuotteen
hinnan. Asiakas palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan. Emme lunasta postiennakkolähetyksiä.
Palautuksen pakkausvastuu on asiakkaalla. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla
huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautuksen.

Jos alkuperäisen tilauksen summa laskee palautuksen jälkeen toimituskuluvapaan
summan alle, veloitamme alkuperäisen tilauksen kohdalta hinnaston mukaiset
toimituskulut.

Huom! Emme ota vastaan palautuksia, joista ei ole ensin sovittu asiakaspalvelun
kanssa.

7. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai asiakkaalle on
toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi. Ilmoitus virheellisestä
toimituksesta tai
viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen
vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä
välittömästi reklamaatio postiin.

8. Noutamattomat tilaukset
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen palautus.

Kuluttajansuojalain 6 luvun perusteella tavaran passiivinen noutamatta jättäminen noutopaikasta ei
ole etämyyntisopimuksen pätevä peruuttamistapa. Lähetyksen noutamatta
jättäminen on syy kaupan purkautumiseen. Veloitamme 19,90 euron arvosta käsittelykuluja
tilauksista, joita ei ole noudettu postista Postin antaman säilytysajan puitteissa.

Elämässä saattaa kuitenkin sattua kaikenlaista. Jos jostain syystä et ole päässyt
noutamaan lähetystä, olethan meihin mahdollisimman nopeasti yhteydessä. Jos
emme ole ehtineet hyvittää sinulle mahdollista jäännöstä, katsotaan mitä voimme tehdä.